Festival of Quilts 2019 Birmingham.

Van 1 tot en met 4 augustus was dit jaar het Festival of Quilts in Birmingham. En ik kon er weer bij zijn, samen met mijn moeder en Ans. We zijn op donderdag heen gevlogen, waar we bij het inchecken weer twee Finse dames ontmoetten die we twee jaar geleden daar ook al hadden ontmoet. Hoe toevallig is dat? Eenmaal op de plaats van bestemming, konden we ons installeren in de B&B  en daarna op zoek naar een restaurant. We kwamen uit bij een zeer lokale kroeg, ik weet niet of het een pub of een restaurant was. Maar het was er gezellig en het eten was goed. Ik moest wel wennen aan de manier van bestellen. Ik ben gewend dat er iemand naar je toekomt, die je dan naar je plaats brengt (of iemand die zegt dat je zelf een plaats kunt kiezen) maar hier kon je gewoon ergens gaan zitten en dan aan de bar bestellen, met het menu in je hand. Je geeft dan je tafelnummer door. Daar had ik natuurlijk niet opgelet. Even terug. Meteen afrekenen en genieten maar. De volgende dag kregen we een lift van twee Schotse dames in de B&B, Pamela en Susan. Dat was weer mooi meegenomen, dat scheelt toch weer de bus of de taxi. Deze dag hebben we vooral de quilts bewonderd. Nog niet allemaal, het zijn er teveel voor 1 dag. In de middag hadden we de workshop, een knipbeursje maken van kurk. Dat materiaal is betrekkelijk nieuw en mateloos populair, ik zag het ook al op de marktjes in Frankrijk tijdens onze gezinsvakantie. Handtasjes, beursjes, weekendtassen, alles. Tijdens de workshop kregen we het beursje niet af, maar thuis natuurlijk wel. Na deze eerste dag weer naar de B&B en op zoek naar een volgend restaurant. Er was daar op loopafstand van de B&B een straatje met allemaal restaurants, we hadden het voor het kiezen. Vandaag een Indiaas restaurant. Zelfde manier van bestellen. En ook nu was ik het tafelnummer weer vergeten te bekijken. Heerlijk gegeten. 's-Nachts werden we ineen keer opgeschrikt door geweerschoten en geschreeuw in de buurt. Maar geen paniek, geen huilende of gillende mensen, alleen wat bozig heen en weer geschreeuw, waarna er een auto op hoge snelheid vertrok. Ik had het niet verwacht maar de rest van de nacht heb ik toch nog goed geslapen. De volgende ochtend bleek er aan de voorkant van de B&B een auto gestolen te zijn. De uitbaatster vond het vreselijk, ze had al 17 jaar een B&B en er was nog nooit iets gebeurd. Nou ja, voor alles een eerste keer dus. Na het ontbijt weer op pad met Pamela en Susan. Ze wilden geen vergoeding voor het rijden en het parkeren, dus hebben we lapjes gekocht "om ons te herinneren". Dat vonden ze wel leuk. Nu de winkels bezocht en de resterende quilts. Ik heb me netjes aan mijn vantevoren bedachte lijstje gehouden, ik ben blij. 's-Avonds weer op zoek naar een restaurant, maar we waren het er al gauw over eens dat het ons bij dat Indiaase restaurant uitstekend was bevallen. Dus we gingen gewoon terug. Weer heerlijk gegeten en nu had ik het tafelnummer bekeken.

Na een rustige nacht vlogen we weer naar huis. Ik kijk nu al weer uit naar de volgende keer. Dat zal niet volgend jaar worden, dat is een beetje prijzig, maar wie weet, daarna.....